Na zajęciach MCR najważniejsza jest komunikacja i spontaniczność. Często początkujący Kursanci „walczą” o przełamanie bariery językowej i nie chcemy ich w żaden sposób zniechęcać ani zabierać im czasu, ale przecież zdarzają im się błędy. Czy mamy je ignorować?

NEWSFLASH: Perfekcja nie jest nadrzędnym celem w nauczaniu języka obcego, ale jeśli już uczyć to porządnie. Twoim zadaniem jest świadomie podejmować decyzje o tym co poprawiać, kiedy i w jaki sposób.

QUICK FIX: Jeśli robisz coś na zajęciach, zawsze zastanów się PO CO to robisz. Jaka będzie z tego korzyść dla osiągnięcia celów Twoich Kursantów?

*Od początku powinnaś stawiać wymagania. Najpierw zależy Ci na tym, żeby Kursanci (np. bardzo początkujący) powiedzieli cokolwiek. Następnie zawieszasz poprzeczkę wyżej, i chcesz żeby było coraz bardziej poprawnie gramatycznie, potem chcesz lepszą wymowę, więcej samodzielność, bardziej złożone zdania… Jest wiele etapów przez które prowadzisz swoich Kursantów!
*Poprawiaj tylko to, co było już przerobione na platformie albo to co jesteś w stanie na szybko wytłumaczyć. Np. jeżeli Kursant stara się używać „should”, pomimo tego, że jeszcze nie było tego na platformie, i popełnia błąd mówiąc „should to”, to po prostu
napisz na tablicy „should”+ przekreślone „to”. Od tej pory możesz już to poprawiać 
*Zawsze miej świadomość jak przebiega wprowadzanie zagadnień na platformie i podczas całego kursu. Regularnie przeglądaj sylabus, musisz mieć świadomość z czym już zetknęli się Twoi Kursanci!
*NIGDY nie przerywaj wypowiedzi. Poczekaj do końca, a w trakcie możesz stosować cichą korektę błędów.
*Rozważ co w danym momencie robisz na zajęciach. Jeżeli jest to fluency practice, to nie przerywaj i nie poprawiaj, bo nie ma być perfekcyjnie, ale spontanicznie, samodzielnie i jak najwięcej. Nie chcesz spłoszyć swojego Ucznia! Natomiast jeśli ćwiczenie jest na accuracy, to wtedy poprawiasz WSZYSTKO – bo w tym przypadku ćwiczycie konkretną konstrukcję czy użycie.
*Nie bój się poprawiać wymowy. Ucz od razu prawidłowej. There’s no „table” in „comfortable”, już od drugiej sesji na 1.0.
*Pamiętaj o domknięciu. Kursant powiedział, Ty poprawiłaś, teraz niech Kursant powie samodzielnie w całości. Brawo! Należy się cukierek dla Ucznia za natychmiastowe wcielenie w życie korekty!

Pamiętaj o tym, że „making mistakes is part of the learning process”. Mów o tym swoim uczniom i zawsze poprawiaj w taki sposób, by czuli że ich wspierasz na drodze do postępów, a nie rozliczasz z niedociągnięć. To odróżnia dobrego nauczyciela od wspaniałego 

Józefina Bieżuńska