#PROtip18 NAJPIERW UŻYCIE, POTEM KONSTRUKCJA!

Kursanci na poziomie intermediate i o przeważającej inteligencji matematyczno-logicznej są zachwyceni dostając wzór, konstrukcję, bo potem kiedy podstawiają poszczególne elementy (treść), czują się jakby rozwiązywali równanie! A co z całą rzeszą Kursantów na niższych poziomach i o innych dominujących inteligencjach?

NEWSFLASH: Większość podręczników i systemów nauki preferuje następującą kolejność: najpierw prezentacja konstrukcji, potem przykłady. Tak jest łatwiej: dla nauczyciela!

QUICK FIX: Zauważ, że na platformie dana konstrukcja najpierw jest w „Prezentacji” umieszczona w raz z całym kontekstem (wypowiedzi bohaterów i narratora), a dopiero w „Aktywacji” Uczący się dowiadują się „czego to ja tak naprawdę się wcześniej nauczyłem”. Tak więc najpierw widzą w jakiej sytuacji została dana konstrukcja użyta, jakie jest jej rzeczywiste znaczenie, a potem tłumaczymy że to np. podmiot+be+ 3 forma czasownika. 

Przykład z dziś: Najpierw na czerwono napisałam trzy przykłady na swój temat. Z każdego przykładu zadałam pytanie:
-Do I have short hair now?
-Do I live with my parents now?
-Am I unemployed now?

Trochę się już znamy, więc otrzymując odpowiedź przeczącą za każdym razem wpisywałam na niebiesko „used to” i robiłam gest na „past”: I USED TO, now I don’t.Kontekst był jasny, następnie rozdałam handouty „When I was a child” z sesji 23/SA 1.0 i poprosiłam panie żeby zadawały pytania według konstrukcji napisanej na samym dole. Po dwóch pierwszych przykładach padło upragnione przeze mnie: Acha!!

Życzę Wam wielu różnych Acha! 

Józefina Bieżuńska

utworzone przez

Udostępnij:

Czytaj także:

Jak wybrać sposób nauki języka obcego?

Jak wybrać sposób nauki języka obcego?

Planujesz rozpocząć naukę języka, ale nie wiesz, która metoda będzie dla Ciebie najskuteczniejsza? Sprawdź nasz przewodnik, który pomoże Ci podjąć najlepszą decyzję!