Ogromnie ważną częścią pracy Trenera jest monitoring pracy na platformie i kontakt pomiędzy zajęciami. Niestety często zdarza się, że Trenerzy zaniedbują tę część swojej pracy bo „wstydzą się”, „nie chcą zawracać głowy Kursantom”, „skoro ktoś dobrze pracuje na platformie to po co mam pisać i dzwonić?”

NEWSFLASH: Twoi Kursanci wiedzą o monitoringu i kontakcie z Twojej strony i oczekują że wydarzy się naprawdę, a nie pozostanie tylko naszym chwytem marketingowym z prezentacji. Często są ciekawi tego jak to w praktyce przebiega i w końcu mają poczucie, że ich Trener naprawdę troszczy się o przebieg ich nauki i postępy. Nic tak nie motywuje jak telefon od Trenerki czy Trenera z informacją że „platforma tęskni” i że czas zabrać się do roboty, bo za dwa dni są zajęcia!

Pamiętaj żeby używać emojisów – są w modzie! 😉

QUICK FIX: Na początku zajęć zawsze poproś o wpisanie Twojego numeru na ich listę kontaktów, bo czasami nawet nieodebrane połączenie wyświetlone na ekranie może zadziałać jak „bacik”. Uprzedzaj że będziesz dzwonić i pisać a potem po prostu… dzwoń i pisz! Zobaczysz jaka będzie reakcja, w 99,9% pozytywna. Kontaktuj się również aby pochwalić świetną pracę na platformie, to doda Twoim Kursantom skrzydeł. Nie martw się i nie obrażaj jeśli nie otrzymujesz odpowiedzi – nie bierz tego do siebie. Nawet jeśli Kursanci są zajęci i czasem nie mają kiedy odpisać, to i tak doceniają kontakt z Tobą i czują się zachęceni do pracy. Bądź sobą, możesz pisać żartobliwie, może trochę bardziej formalnie, ale zawsze komunikat musi być prosty, lekki i bez spiny. Nie zaniedbuj kontaktu i wkrótce będziesz ich BEST. TEACHER. EVER.

Jakie są Twoje doświadczenia związane z przeprowadzaniem monitoringu i kontaktem między zajęciami? Daj znać w komentarzu!

Józefina Bieżuńska