Wiesz o tym doskonale Ty, ja też zdaję sobie z tego sprawę, ale Kursanci już niekoniecznie i czasami zarzucają brak spójności materiału na platformie z tym co się dzieje na zajęciach.
NEWSFLASH: Jest to oczywiście nieprawda, ale czasami Kursanci nie dostrzegają związku pomiędzy tym co przerabiali na platformie i mają wrażenie że uczą się na niej na darmo. Często prowadzi to do pogłębienia frustracji („tyle się uczyłam, a trener nie spytał mnie o nic z platformy”) albo bagatelizowania wagi pracy na platformie podczas kursu („a tam z tą platformą, wziąłbym zajęcia dwa razy w tygodniu i na jedno by wyszło”).
* Jako warm-up poproś by Kursanci własnymi słowami powiedzieli co się wydarzyło w Prezentacji („How is Mark?”)
* Wykorzystuj mind-maps, nie tylko na 1.0! Na 3.0 i każdym innym kursie są tak samo użyteczne!
* Przed dyskusją albo dialogiem wyelicytuj słownictwo z lekcji na platformie i zapiszcie je wspólnie na tablicy. Powstanie z tego wordbank świeżych słówek z platformy, gotowe do użycia w prawdziwej komunikacji. Nadzoruj aktywność tak, by naprowadzać grupę na te właśnie słówka.
* Znaj materiał z którym pracujesz-zwróć uwagę jakie nowe słownictwo i konstrukcje pojawiają się w danym tygodniu i motywuj Kursantów do używania ich podczas zajęć. Nigdy nie zaszkodzi przeczytać Historię przed zajęciami i zerknąć na aktywację!
Józefina Bieżuńska