Kursanci na poziomie intermediate i o przeważającej inteligencji matematyczno-logicznej są zachwyceni dostając wzór, konstrukcję, bo potem kiedy podstawiają poszczególne elementy (treść), czują się jakby rozwiązywali równanie! A co z całą rzeszą Kursantów na niższych poziomach i o innych dominujących inteligencjach?
NEWSFLASH: Większość podręczników i systemów nauki preferuje następującą kolejność: najpierw prezentacja konstrukcji, potem przykłady. Tak jest łatwiej: dla nauczyciela!
Przykład z dziś: Najpierw na czerwono napisałam trzy przykłady na swój temat. Z każdego przykładu zadałam pytanie:
-Do I have short hair now?
-Do I live with my parents now?
-Am I unemployed now?
Trochę się już znamy, więc otrzymując odpowiedź przeczącą za każdym razem wpisywałam na niebiesko „used to” i robiłam gest na „past”: I USED TO, now I don’t.Kontekst był jasny, następnie rozdałam handouty „When I was a child” z sesji 23/SA 1.0 i poprosiłam panie żeby zadawały pytania według konstrukcji napisanej na samym dole. Po dwóch pierwszych przykładach padło upragnione przeze mnie: Acha!!
Życzę Wam wielu różnych Acha! ☺
Józefina Bieżuńska